aku celcom dan digi

Hari sangat bersyukur kerna aku bisa menggunakan internet melalui broadband digi . Asalnya modem yang aku gunakan adalah modem keluaran syarikat Huawei model e 1550 yang aku dapat masa melanggan broadband celcom . Setelah 2 kali menukar perkhidmatan dari yang pakej RM 60 ke RM 50 lepas tu aku matikan perkhidmatan dan tukar kepada pakej prepaid sebanyak dua kali . Last sekali aku gunakan digi untuk telefon cokia jenama nokia yang aku beli dari kedai dekat kipmart . Aku boleh cuba masukkan simkad digi tu ke dalam modem celcom tu namun tak boleh . Baru hari ini , selepas gunakan modem tu selama 2 tahun baru aku boleh gunakan modem tu dengan gunakan simkad digi . Tu pun puas cari maklumat di internet bagaimana nak unlock modem yang dijual oleh syarikat celcom dan mereka atas dasar bisnes telah block pengguna dari menggunakan simkad provider lain untuk digunakan didalam modem mereka . Aku terpaksa download universal mastercode dan dapat crack password yang diletakkan oleh celcom tu . Bolehlah kini aku terus beralih kepada digi sepenuhnya untuk menengok internet dan mencari maklumat-maklumat tentang bank dan seni perubatan homeopati lagi .

Tinggalkan Jawapan

