semalam aku mengunjungi orang tua azni biras ku atau isteri kakak iparku . ahad lepas si azni datang meminta ubat dari aku untuk membantu proses penyembuhan ayahnya yang mengalami sakit mata . dia pun cerita pada aku bapanya mengalami masalah bernanah dalam mata hitamnya . Fuhh dahsyat aku pun rasa ngeri dengar sakit ayahnya itu , dia cerita lagi yang ayahnya terkena penyakit tu lepas menjolok sawit di kebun . tak lama lepas tu atau beberapa hari selepas tu dia pun kena sakit tersebut . dipendekkan cerita aku pun bagi dua jenis ubat . silicea dan hepar sulp . dia lalu bertanya aku beraapa yang perlu dia bayar …. aku jawab ambil jelah ubat tu aku niat nak membantu saja . kalau baik alhamdulillah kalau tak dia tak rugi apa-apa .

semalam semasa aku diparit samijan aku lihat mata ayahnya agak merah menyala macam biji saga . dia yang menyambut kedatangan aku sekeluarga sambil bercermin mata pancasitara . menurut ceritanya dia kena sakit tu selepas menonton tv dia dapati matanya mulai kabur dan akhirnya tak nampak . selepas tu anaknya  siita membawa dia ke  klinik . tapi doktor kata tak de sebarang penyakit . lepas tu dia pergi ke hospital batu pahat . disitu lepas diperiksa dengan lebih terperinci doktor dapati ada  muncul nanah di belakang kelopak matanya . dia dimasukkan ke hospital selama 11 hari dan doktor kat  nanah dimatanya akan dipecahkan dan kemudian barulah pakcik tu boleh keluar .

doktor memberikan ubat titik  yang perlu dititiskan selang sejam . aku rasa itu adalah ubat untuk membasmi kuman supaya tidak berlaku jangkitan dimata nya .

 

 

 

 

 

Tinggalkan Jawapan

