Apis melifica dan masalah anak buat perangai

Dalam menyebarkan maklumat tentang homeopati aku telah menyampaikan beberapa pamplet kepada ustazah sekolah pasti. Dari perbulan ku dengan beliau dapat aku simpulkan yang ramai di kalangan masyarakat malaysia tidak langsung mengenali homeopati.Mulanya dia anggap homeopati ni macam jualan ubatan secara langsung yang menggunakan agen. Bila aku terangkan baru dia faham. Kemudian dia kongsikan masalahnya dengan aku tentang anaknya yang keempat yang berubah perangai suka menjerit dan sukar untuk dipujuk. Bila aku tanya bilakah masalah itu bermula  katanya sejak dia melahirkan anak kelima . Setelah bersoal-jawab tentang karakter simptom dan modalitis aku dapat mengagak ubat yang paling serupa adalah apis mellifica. Esoknya aku kirimkan melalui anakku ubat tersebut atas sebab mungkin anaknya marah dan cemburu dengan kehadiran orang baru di dalam keluarganya menyebabkan dia buat perangai . Doaku agar ubat yang aku pilih akan membantu memulihkan keadaan beliau

Tinggalkan Jawapan

