kembung perut

Ia biasa berlaku kepada bayi berusia beberapa bulan . Kanak-kanak merasa tidak sedap badan . menangis serta kaki menarik-narik , serta sakit perut sekejap-sekejap . Keluar angin tetapi kelegaan tidak lama , kanak-kanak yang lebih berumur juga mungkin merasa kembung perut tetapi biasanya disertai sembelit , gas didalam perut penghadaman yang tidak sempurna

Chammomila 12

kembung berserta gas kentut tetapi tidak sakit lega perut sensitif sakit apabila disentuh , kanak-kanak merengek dan diam hanya beberapa minit jika didukung , cuaca panas membantu penyakit melarat

Colocy 12

Terlalu gusar dengan moaning antara spsm , twisting dan doubling up the body untuk cuba meredakan penyakit .

Mag phos

2 thoughts on “kembung perut

  1. salam..bayi saya mengalami kembung perut sejak berusia 3bulan sehingga sekarang (6bulan), pelbagai cara dengan berjumpa doktor tetapi sekejap sahaja pulih..doktor memberi cadangan menukar susu tetapi makin teruk kembung anak saya…sekiranya anak saya cuba diberi makannan pejal kembungnya makin menjadi sehinggakan dia sendiri tidak dapat tidur..bagaimanakah caranya..bantulah saya

    Balas

  2. salam..bayi saya mengalami kembung perut sejak berusia 3bulan sehingga sekarang (6bulan), pelbagai cara dengan berjumpa doktor tetapi sekejap sahaja pulih..doktor memberi cadangan menukar susu tetapi makin teruk kembung anak saya…sekiranya anak saya cuba diberi makannan pejal kembungnya makin menjadi sehinggakan dia sendiri tidak dapat tidur..bagaimanakah caranya..bantulah saya

Tinggalkan Jawapan

