Sakit dalam perut

Kak cami , kakak bini aku . Masa aku pergi mandi-manda di hutan bandar dia suruh bini aku datang ambil kain kak jarah . lepas tu dia cerita masalah kesihatan dia . sakit dalam perut menyucuk-nyucuk seperti ada sesuatu di dalam perutnya selepas melahirkan anak . banyak kali ke hospital dan klinik tapi tak berjaya untuk pulih . balik-balik doktor bagi ubat tahan sakit . akhirnya doktor suruh dia pergi ke hospital kulai untuk membuat rawatan dan x-ray . aku yang mendengar masalah dia terus study bukak buku materia medica boerickke dan repertory kent . akhirnya aku terjumpa dengan satu remedi sepia yang cover kes yang dia hadapi .

keesokan harinya aku terus ke rumah dia untuk serahkan ubat . mulanya dia macam yakin tak yakin saja melihat ubat putih yang aku bagi . aku cakap kat dia try dululah mana tahu baik aku pun bukannya mintak ubat .

Malam tu dia call sakit yang dia tanggung telah beransur pulih cuma sekejap-sekejap ia datang . tapi lama-kelamaan ia terus hilang . alhamdulilah aku berjaya membantu dengan kuasa allah memulihkan kesehatannya .

Tinggalkan Jawapan

